Estimats,
Moltes vegades un cop après una sèrie de coneixements, no només l'haurem de repetir de memòria, sinó que també l'haurem de posar en pràctica i fer una relació de tot allò que ja sabies o que també has après de nou.
La relació de conceptes o idees es pot fer de diverses maneres, una d'elles seria creant un mapa conceptual. Els passos a seguir per a crear un mapa adequat serien:

- Selecció dels conceptes: fer una pluja d'idees i seleccionar tots aquells conceptes que consideris adients en aquell mapa.
- Classificació: ajuntar els conceptes segons els temes o la relació que tinguin.
- Jerarquització: observar que alguns conceptes són més concrets i altres més abstractes, però tots tenen una interrelació, més o menys propera.
Un mapa conceptual el podem realitzar en un paper, aquesta seria la manera tradicional; o, d'una forma més innovadora, mitjançant un programa d'ordinador, el Cmaptools.
A classe hem realitzat un mapa conceptual del modul de Processos Educatius II, encara que ens hem centrat més en l'assigntura de GITIC:
Aquesta és una part del mapa conceptual que he fet amb el Camptools. Considero que el fet de fer mapes conceptuals ajuda molt a estructurar la ment i a tenir les idees clares. Així doncs, un mestre que faci mapes conceptuals o que ensenyi als seus alumnes com s'han de fer és un bon mestre, ja que ajudarà als seus alumnes a tenir els aprenentatges i els coneixements ben interioritzats.
Veiem que les noves tecnologies, en aquest cas, l'ús de mapes conceptuals virtuals són cada cop més present a les escoles, com per exemple en aquesta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada