divendres, 21 de desembre del 2012

Ordenar el coneixement

Estimats,

Moltes vegades un cop après una sèrie de coneixements, no només l'haurem de repetir de memòria, sinó que també l'haurem de posar en pràctica i fer una relació de tot allò que ja sabies o que també has après de nou.

La relació de conceptes o idees es pot fer de diverses maneres, una d'elles seria creant un mapa conceptual. Els passos a seguir per a crear un mapa adequat serien:

  • Selecció dels conceptes: fer una pluja d'idees i seleccionar tots aquells conceptes que consideris adients en aquell mapa.
  • Classificació: ajuntar els conceptes segons els temes o la relació que tinguin.
  • Jerarquització: observar que alguns conceptes són més concrets i altres més abstractes, però tots tenen una interrelació, més o menys propera.
Un mapa conceptual el podem realitzar en un paper, aquesta seria la manera tradicional; o, d'una forma més innovadora, mitjançant un programa d'ordinador, el Cmaptools.

A classe hem realitzat un mapa conceptual del modul de Processos Educatius II, encara que ens hem centrat més en l'assigntura de GITIC:


Aquesta és una part del mapa conceptual que he fet amb el Camptools. Considero que el fet de fer mapes conceptuals ajuda molt a estructurar la ment i a tenir les idees clares. Així doncs, un mestre que faci mapes conceptuals o que ensenyi als seus alumnes com s'han de fer és un bon mestre, ja que ajudarà als seus alumnes a tenir els aprenentatges i els coneixements ben interioritzats.

Veiem que les noves tecnologies, en aquest cas, l'ús de mapes conceptuals virtuals són cada cop més present a les escoles, com per exemple en aquesta.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada