Avui a classe de COED hem vist una entrevista a Guillermo Orozco sobre l'Educació en Comunicació Audiovisual. La seva xerrada era sobre com i perquè ens havíem d'entrenar per ser audiència.
Per una banda, els educadors de nens i joves en relació amb la televisió són la família i l'escola. Així doncs, aquests dos factors tenen la gran responsabilitat d'educar als nens i d'ensenyar-los a ser una bona audiència. Com a futurs mestres hem de tenir present que els chats, els videojocs i la televisió són presents en la vida d'un nen, i no hauríem d'obviar-la, hem de ser referents i orientar als nostres alumnes.
Per l'altra, Orozco parla sobre la incorporació de les noves tecnologies a l'aula. Però creu que hi ha una "miopia" en la manera en que s'utilitza, per les següents raons:
- No es reconeix valor comunicatiu a la imatge.
- No hi ha consciència de que suposa una nova manera d'aprendre.
- Hi ha instruments però no acompanyament pedagògic.
Diu, doncs, que hauríem de fer alfabetització múltiple a l'escola i probes que reflectissin les competències de l'alumnat en els camps digitals o audiovisuals.
Després del visionat d'aquest documental hem observat amb ulls crítics anuncis de televisió. Hem observat com la música, la velocitat de la càmara, les dimensions o la llum influeix en la nostra propia percepció de l'anunci.
En el següent anunci de Coca Cola, anomenat "Estás aquí para ser feliz", podem observar, entre d'altres, aquests aspectes:
- Música: Es pot destacar la velocitat i el so. La velocitat és lenta al començament i ràpida quan arriba el moment que es troba la persona més jove i la més vella. El so també és més fort al final de l'anunci.
- Dimensions: Observem imatges reals i imatges molt concretes. Amb aquestes últimes es vol transmetre que la vida està plena de petits detalls.
- Narració: veu de Josep Mascaró. És una veu molt propera i molt real. Dona la sensació de que, encara que sigui una empresa multinacional, Coca-Cola forma part de casa nostra.
La classe d'avuí m'ha sembla molt interessant, no només des d'un punt de vista de futura mestra, sinó també des del punt de vista d'enriquir-me i ser conscient d'allò que observem als mitjans de comunicació.
Tant de bo, nosaltres, els futurs mestres, sàpiguem entrenar als nens a ser una bona audiència!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada